Pod minerviným štítem
-14 %

Pod minerviným štítem

Preiss Pavel

Kniha o rozsahu 456 stran, doprovozená více než sedmdesáti barevnými a černobílými reprodukcemi a obsahující 18 kapitol věnovaných výtvarným dílům 18. století. Její autor, nejvýznamnější současný výtvarný historik, věnující se tomuto období, a mezinárodně uznávaný odborník prof. Pavel Preiss (1926), knihu charakterizoval: „V zemích habsburského soustátí, zakořeněných v starší tradici, docházelo k osobitějšímu pohybu uměleckého dění než v těch zemích, které se staly závislými na uměleckých formách utvářených na oficiálních akademických institucích císařské metropole. Třebaže i některé oblasti a místa v Čechách se ocitly pod tímto vlivem, svébytnost Čech zůstala větší. Z Vídně do Čech sice pronikaly významné osobnosti – jako J. M. Rottmayr (bezvýhradně ve službách Thunů), vídeňští malíři původem z východních Čech J. W. Bergl a F. Wagenschön, kteří zde zaujímají zvlášť poutavé postavení – a dílo absolventa vídeňské akademie F. K. Palka, jež se plně rozvinulo v Čechách a Sasku, avšak obrazy Palkova vrstevníka a uměleckého souputníka F. A. Maulbertsche byly do kostelů v Čechách objednávány jen zřídka. A tak se tento velmistr rakouské malby 18. století mohl v Praze, v klášteře na Strahově, představit až na samém sklonku svého života reprízou knihovního programu, který vznikl pro klášter v Louce na Moravě. Prostředí utvářené pražskou uměleckou družinou bylo na rozdíl od Moravy do jisté míry rezistentní k Maulbertschovu expresivnímu radikalismu. Právě působení F. A. Maulbertsche na Moravě a v Čechách ukazuje odlišné přijímání cizích vlivů uměleckým prostředím těchto zemí. Tehdejší umělecké dění je třeba chápat v širokém kontextu období velkého ideového přerodu osvícenského století.“ Smyslem publikace je upozornit na hodnoty a ideové zázemí období, které je v současnosti velice málo reflektované, přestože je epochou, která podstatným způsobem formovala budoucí vývoj společnosti a její přeměnu ve společnost tzv. moderní, epochou, v jejímž základu se formují a formulují všechny otázky, které si nad současnou kulturou (a nejenom nad ní) pokládáme.
Kniha o rozsahu 456 stran, doprovozená více než sedmdesáti barevnými a černobílými reprodukcemi a obsahující 18 kapitol věnovaných výtvarným dílům 18. století. Její autor, nejvýznamnější současný výtvarný historik, věnující se tomuto období, a … číst dále
Není skladem
Osobní odběr Praha 8 : Zdarma
Kód0001818
NakladatelstvíTriáda
Počet stran456
Jazykčeština
Rok2007
Typ produktuBrožovaná kniha
EAN9788086138992
Běžná cena s DPH 596 Kč
Ušetříte 85 Kč
511 Kč
Tento produkt nelze zakoupit
Produkt nebyl hodnocen
Proč nakoupit u nás?
špičková kvalita knih

krátká doba dodání

doprava zdarma

ověřená kvalita služeb
Technické parametry
Kniha o rozsahu 456 stran, doprovozená více než sedmdesáti barevnými a černobílými reprodukcemi a obsahující 18 kapitol věnovaných výtvarným dílům 18. století. Její autor, nejvýznamnější současný výtvarný historik, věnující se tomuto období, a mezinárodně uznávaný odborník prof. Pavel Preiss (1926), knihu Pod minerviným štítem charakterizoval: „V zemích habsburského soustátí, zakořeněných v starší tradici, docházelo k osobitějšímu pohybu uměleckého dění než v těch zemích, které se staly závislými na uměleckých formách utvářených na oficiálních akademických institucích císařské metropole. Třebaže i některé oblasti a místa v Čechách se ocitly pod tímto vlivem, svébytnost Čech zůstala větší. Z Vídně do Čech sice pronikaly významné osobnosti – jako J. M. Rottmayr (bezvýhradně ve službách Thunů), vídeňští malíři původem z východních Čech J. W. Bergl a F. Wagenschön, kteří zde zaujímají zvlášť poutavé postavení – a dílo absolventa vídeňské akademie F. K. Palka, jež se plně rozvinulo v Čechách a Sasku, avšak obrazy Palkova vrstevníka a uměleckého souputníka F. A. Maulbertsche byly do kostelů v Čechách objednávány jen zřídka. A tak se tento velmistr rakouské malby 18. století mohl v Praze, v klášteře na Strahově, představit až na samém sklonku svého života reprízou knihovního programu, který vznikl pro klášter v Louce na Moravě. Prostředí utvářené pražskou uměleckou družinou bylo na rozdíl od Moravy do jisté míry rezistentní k Maulbertschovu expresivnímu radikalismu. Právě působení F. A. Maulbertsche na Moravě a v Čechách ukazuje odlišné přijímání cizích vlivů uměleckým prostředím těchto zemí. Tehdejší umělecké dění je třeba chápat v širokém kontextu období velkého ideového přerodu osvícenského století.“ Smyslem publikace je upozornit na hodnoty a ideové zázemí období, které je v současnosti velice málo reflektované, přestože je epochou, která podstatným způsobem formovala budoucí vývoj společnosti a její přeměnu ve společnost tzv. moderní, epochou, v jejímž základu se formují a formulují všechny otázky, které si nad současnou kulturou (a nejenom nad ní) pokládáme.