Láska v knihkupectví

Darlingová Annie

Rmán od Annie Darlingové, autorky Knihkupectví u osamělých srdcí. Verity Loveová je vášnivou fanynkou románů od Jane Austenové. A také introvertkou v dnešním světě plném extrovertů. Aby do tohoto světa zapadla, předstírá, že chodí s Peterem – imaginárním přítelem –, aby si okolí nemyslelo, že je divná, a netlačilo jí pořád do nových vztahů. Tohle aranžmá jí, jak se domnívá, perfektně vyhovuje... ale...nakonec je všechno jinak...
S oceánografem Peterem Hardym by chtěla chodit každá. Vypadal božsky – plavovlasý a opálený ze všech svých cest, na nichž se potápěl do oceánů a exotických moří, oči modré jako hlubiny, které mapoval, ale jeho dokonalá krása nepůsobila komicky ani odtažitě. Navíc byl inteligentní. Koneckonců člověk se nemůže stát oceánografem, aniž by neměl vynikající studijní výsledky a přinejmenším dva akademické tituly. Oplýval též břitkým humorem – poněkud suchým a maličko potrhlým – a obzvláště vynikal v hledání famózních kočičích videí na YouTube. Jeho jediným problémem bylo, že ve skutečnosti neexistoval...
Rmán od Annie Darlingové, autorky Knihkupectví u osamělých srdcí. Verity Loveová je vášnivou fanynkou románů od Jane Austenové. A také introvertkou v dnešním světě plném extrovertů. Aby do tohoto světa zapadla, předstírá, že chodí s Peterem – … číst dále
Osobně v Praze:pondělí 1.7.
Přepravní společností:úterý 2.7.
Kód0417105
NakladatelstvíSofa Books
Počet stran364
Rok2018
EAN9788088250210
PN12.6.2019
Běžná cena s DPH 348 Kč
Ušetříte 95 Kč
253 Kč
Průměrné hodnocení
100 %
Hodnoceno 1×

Jakmile objevím knihu z nakladatelství romantické literatury Sofa books, hned si ji musím pořídit a co nejrychleji přečíst. Ten, kdo tam vybírá knihy k vydání, je zjevně naladěn na stejnou notu jako já, takže jsem ani tentokrát nesáhla vedle.

Láska v knihkupectví volně navazuje na román Knihkupectví u osamělých srdcí, který také vřele doporučuji k přečtení. Ale pokud jste to ještě neudělali, tak to vůbec nevadí, protože ho nepotřebujete znát, abyste si užili příběh Verity, která je v něm zmíněna jen okrajově jako jedna z vedlejších postav.

Verity Love a Johnny True nejsou úplně typickými adepty na lásku. Ani jeden netouží po opravdovém vztahu, i když jejich důvody jsou různé. Ona je introvert, který žije ve světě knih (nejraději má román Pýcha a předsudek, a když si neví v životě rady, obvykle se sama sebe ptá, jak by se zachovala Elizabeth Bennetová), a potřebuje se večer po práci uchýlit do ticha. Po předchozí zkušenosti získala dojem, že to jí v žádném vztahu nebude dopřáno, a tak se rozhodla zůstat navěky single. On je krásný a úspěšný muž na prahu čtyřicítky přesvědčený, že svoji životní lásku již potkal. A nemíní se jí vzdát, přestože ona už je 10 let vdaná za někoho jiného a jejich vztah je pouze platonický. Má dojem, že ji musí milovat navždy, a proto nestojí o žádnou jinou.

Čtenář(ka) hltající pravidelně podobné příběhy jistě tuší, co se stane, když se ti dva potkají a domluví se, že budou předstírat vztah, aby měli v létě s kým navštěvovat společenské akce. Přesto není příběh plný klišé, ale spíš naopak. Zejména Johnny se svým zatvrzelým názorem, že lásku potká člověk v životě jen jednu, je velmi netypickým mužským hrdinou. Jeho oddanost ho šlechtí, ale zároveň z něj dělá trochu blbce bez ohledu na to, jak je jinak profesně úspěšný a bohatý. A to mě na něm hodně bavilo. Včetně toho, že ve chvíli, kdy jsem myslela, že teď už musí prohlédnout, to zase neudělal. A tak to v tomto případě musela být žena, kdo sebral odvahu a udělal rozhodující krok – což je poměrně typické pro dnešní dobu.

Milovníci Jane Austenové stejně jako já poznají a ocení, že každá kapitola začíná citátem z Pýchy a předsudku, čímž autorka jasně naznačuje, kde čerpala inspiraci pro svoji vlastní tvorbu. Stejně tak lze v postavách Verity a Johnna najít jistou analogii s Elizabeth a Darcym. Kniha je prostě lahůdka, kterou musí každý milovník romantické literatury okusit.