Máma

Keleová-Vasilková Táňa

Helga dělala vždycky všechno s plným nasazením. Toužila být dobrou manželkou, mámou i babičkou. Podařilo se jí to. Rodině vytvořila bezpečný přístav naplněný láskou a pochopením. A i když syn a dcera jsou už dávno dospělí a mají své rodiny, nic se na tom nezměnilo. Pořád je ochotná pomoct, vyslechnout si každého, poradit. Nečekala za to přehnaný vděk, ale nepočítala ani s chladem a kritikou… Jak to zvládne? Helgu a Oldu jsem si během psaní velmi oblíbila. Jsou pro mě vzorem. Manželský pár, který ani po desítkách let nezapomíná na lásku. A tak by to přece mělo být. Svět by byl okamžitě krásnější. Moje milé čtenářky, přeji vám příjemné čtení a děkuji za vaši přízeň a podporu. Táňa Keleová-Vasilková
Helga dělala vždycky všechno s plným nasazením. Toužila být dobrou manželkou, mámou i babičkou. Podařilo se jí to. Rodině vytvořila bezpečný přístav naplněný láskou a pochopením. A i když syn a dcera jsou už dávno dospělí a mají své rodiny, nic se na … číst dále
Není skladem
Kód0442301
NakladatelstvíNoxi
Počet stran224
EAN9788081115110
PN6.6.2019
Běžná cena s DPH 279 Kč
Ušetříte 89 Kč
190 Kč
Tento produkt nelze zakoupit
Průměrné hodnocení
100 %
Hodnoceno 1×

V knihkupectví jsme si řekli, že musíme zjistit, proč je Táňa Vasilková u čtenářů tak oblíbená. Po přečtení jejího posledního z mnoha románů jsem pochopila. Autorka píše příběhy ze života. O rodině a problémech, se kterými se musí vypořádávat. Čtenáři se s mnohými postavami můžou ztotožnit, a to je důvod, proč jsou její knihy tak úspěšné.

Příběh se krásně četl, plynule na sebe navazuje, i přesto, že popisuje tři manželské životy. Máma Helga má s Oldou dvě dospělé děti - dceru Blanku a syna Matouše. Protože už oba mají své rodiny, připadá si Helga občas osaměle, ale s Oldou se stále milují a důchod si náležitě užívají. Blanka s Edou mají pubertální dceru Kristýnku a mladšího syna Šimona. Jsou to dva protipóly, které se vzájemně doplňují. Nebo alespoň tak to cítili zpočátku. Postupem času každý v životě touží po něčem jiném. Blanka potřebuje společnost, přátele, pravidelné cvičení a doma touží jen po klidu, kterého se jí moc nedostává. Eda je zase pecivál, nejraději by byl jen doma a s dětmi. Uvědomí si Blanka svoje chyby? Ustojí jejich vztah třetí dítě? Matouš je chladný a Katka s ním trpí. Neví jak se stalo, že se stala tak osamělou. Matka alkoholička bydlí daleko, kamarády kvůli manželství zavrhla, v práci se moc nebaví. Její život naplňuje jen malý syn Míša. S manželem se skoro nebaví, je k ní lhostejný. Katka po mnoho let tento způsob života trpěla, ale jak dlouho může žít bez lásky? Matouš pomalu ztrácí rodinu, bude o ni bojovat? Helga s Oldou pomalu začínají chápat, že starost o rodinu nekončí tím, kdy děti dospějí a odejdou z domu. Problémy jsou stále a je třeba se s nimi vypořádávat. Je těžké neplést se do životů dětí, když už mají své partnery a děti. Navíc, když se u nich opakuje stejná historie, kterou si sami prošli.

Každý vztah je jiný, každá situace je jiná... Jak silná může láska být? Kolik věcí dokáže překonat? Kniha ve mě zanechala mnoho dojmů a moc se mi líbila. Síla Helgy, která se snaží rodinu držet pohromadě mi v mnohém připomněla i mojí maminku. Spory mezi ní a dospělou dcerou a taktéž synem. Člověk se až musí pousmát, jak jsou to reálné a pravdivé situace. Sami si nikdy neuvědomíme, jak se asi cítí druhá strana, co prožívá a tahle kniha to zobrazuje. Můžeme se tedy díky ní na chvíli vcítit do svých rodičů v důchodu a představit si, co si myslí, když na ně nemáme čas kvůli vlastním rodinám.

Musím říct, že po přečtení několika anotací na knihy Táni Vasilkové chápu její úspěšnost. Ve všech se dozvíme něco do života...

Tereza S. :-)