Recenze - Sirotčinec slečny Peregrinové - Mapa dní

Jak je příjemné přijít po dovolené do práce a zjistit, že vyšel čtvrtý díl slečny Peregrinové! Tím spíš, když jsem vůbec nečekala, že nějaké pokračovaní ještě bude...Ale vypadá to, že Ransom Riggs s námi zdaleka neskončil. Mapa dní má totiž opět otevřený konec a skvělý náběh na novou etapu příběhu. Možná s námi čtenáři Jacob dospěje? Nechme se překvapit.
Mapa dní se v příběhu vrací k Jacobovi, mířícímu do blázince. Nečekaně ho však zachrání slečna Peregrinová a všechny podivné děti. Ptáte se, jak se dostali do reálného času? Po zničení smyčky děti na svých výpravách zjistili, že jejich biologické hodiny se resetovali, a proto jim nyní nic nebrání v tom, žít v přítomnosti. Nezestárnou ze dne na den, ani se nerozplynou v prach. A tak Jacobovi začíná další dobrodružství.
Rodiče samozřejmě nejsou schopni pochopit tento druhý život svého syna, který zdědil po dědečkovi. Proto je slečna Peregrinová nucena, vymazat jim paměť a poslat je daleko od domu, ve kterém se nyní usadila i se všemi přáteli.
Spravovat svět po Knihovně duší, dávat do pořádku život v Akru, plnit podřadné úkoly...to naši hrdinové opravdu nechtějí. Proto se poprvé v životě postaví ymbrynám a spolu s Jacobem se hrstka z nich vydává na další dobrodružství.
Rozhodli se pokračovat v práci Abea a zachraňovat podivné děti žijící v Americe. Tam totiž nemají děti ymbryny, které by je chránily, všechny vymizely, byly zabity a nebo se ukrývají. Amerika je rozdělena mezi několik klanů, kterým velí zlí podivní. Jak se děti s tímto úkolem popasují? Splní svoji první misi? Jak zareaguje slečna Peregrinová na jejich zradu?
Musím říct, že se k tomuto příběhu vždy moc ráda vracím. A i přesto, že jsem pokračování již neočekávala, určitě mě neurazilo. Naopak jsem pochopila, že pan Riggs patří mezi málo autorů, kteří můžou napsat dílů kolik chtějí a stále si zachovávají stejnou kvalitu, stále je to čtivé, dobrodružné a napínavé. Ve čtyřce je o něco méně fotek, než v předešlých dílech, ale příběh je bohatý i bez nich.
Zase jsem se po dočtení musela kouknout na filmové zpracování, které se mi líbí....ale taky Vás tak moc jako mě štve, že Tim Burton vyměnil Emmu s Olivou? :-)

Tereza S.