Sirotčinec slečny Peregrinové - Mapa dní

Riggs Ransom

Jacob a jeho podivní přátelé jsou zpět! Poté co odvrátil obrovskou hrozbu, která téměř zničila svět podivných, se Jacob Portman vrací tam, kde jeho příběh začal – na Floridu. Avšak s tím rozdílem, že teď jsou slečna Peregrinová, Emma a jejich podivní přátelé s ním a snaží se co nejlépe splynout se světem normálních. Ovšem bezstarostné dny na pláži a poznávání reálií 21. století brzy přeruší objev – podzemní bunkr, který patřil Abeovi, Jacobovu dědečkovi. Na povrch vycházejí překvapivé informace o Abeově dvojím životě, dávná tajemství se odhalují přímo před očima. A Jacob začíná poznávat nebezpečný odkaz, který zdědil a který byl jeho součástí dávno předtím, než vstoupil do časové smyčky slečny Peregrinové. V sázce je teď víc než kdykoli dříve. Jacob a jeho přátelé jsou vrženi do temného světa amerických podivných – do světa, v němž existuje jen několik ymbryn a téměř žádná pravidla. V brilantním pokračování úspěšné série o podivných dětech slečny Peregrinové na vás čekají nové zázraky, nebezpečí i láska. Příběh opět provázejí zvláštní dobové fotografie, v tomto zcela novém americkém dobrodružství dokonce barevné.
Jacob a jeho podivní přátelé jsou zpět! Poté co odvrátil obrovskou hrozbu, která téměř zničila svět podivných, se Jacob Portman vrací tam, kde jeho příběh začal – na Floridu. Avšak s tím rozdílem, že teď jsou slečna Peregrinová, Emma a jejich … číst dále
Osobně v Praze:zítra
Přepravní společností:pondělí 22.7.
Kód0445798
NakladatelstvíJota
Počet stran503
EAN9788075654885
PN21.6.2019
Běžná cena s DPH 398 Kč
Ušetříte 113 Kč
285 Kč

Jak je příjemné přijít po dovolené do práce a zjistit, že vyšel čtvrtý díl slečny Peregrinové! Tím spíš, když jsem vůbec nečekala, že nějaké pokračovaní ještě bude...Ale vypadá to, že Ransom Riggs s námi zdaleka neskončil. Mapa dní má totiž opět otevřený konec a skvělý náběh na novou etapu příběhu. Možná s námi čtenáři Jacob dospěje? Nechme se překvapit.
Mapa dní se v příběhu vrací k Jacobovi, mířícímu do blázince. Nečekaně ho však zachrání slečna Peregrinová a všechny podivné děti. Ptáte se, jak se dostali do reálného času? Po zničení smyčky děti na svých výpravách zjistili, že jejich biologické hodiny se resetovali, a proto jim nyní nic nebrání v tom, žít v přítomnosti. Nezestárnou ze dne na den, ani se nerozplynou v prach. A tak Jacobovi začíná další dobrodružství.
Rodiče samozřejmě nejsou schopni pochopit tento druhý život svého syna, který zdědil po dědečkovi. Proto je slečna Peregrinová nucena, vymazat jim paměť a poslat je daleko od domu, ve kterém se nyní usadila i se všemi přáteli.
Spravovat svět po Knihovně duší, dávat do pořádku život v Akru, plnit podřadné úkoly...to naši hrdinové opravdu nechtějí. Proto se poprvé v životě postaví ymbrynám a spolu s Jacobem se hrstka z nich vydává na další dobrodružství.
Rozhodli se pokračovat v práci Abea a zachraňovat podivné děti žijící v Americe. Tam totiž nemají děti ymbryny, které by je chránily, všechny vymizely, byly zabity a nebo se ukrývají. Amerika je rozdělena mezi několik klanů, kterým velí zlí podivní. Jak se děti s tímto úkolem popasují? Splní svoji první misi? Jak zareaguje slečna Peregrinová na jejich zradu?
Musím říct, že se k tomuto příběhu vždy moc ráda vracím. A i přesto, že jsem pokračování již neočekávala, určitě mě neurazilo. Naopak jsem pochopila, že pan Riggs patří mezi málo autorů, kteří můžou napsat dílů kolik chtějí a stále si zachovávají stejnou kvalitu, stále je to čtivé, dobrodružné a napínavé. Ve čtyřce je o něco méně fotek, než v předešlých dílech, ale příběh je bohatý i bez nich.
Zase jsem se po dočtení musela kouknout na filmové zpracování, které se mi líbí....ale taky Vás tak moc jako mě štve, že Tim Burton vyměnil Emmu s Olivou? :-)

Tereza S.