Strom duchů

Erskinová Barbara

Z Londýna, kde po rozvodu prodala dům a zanechala svého povolání profesorky angličtiny, přijíždí Ruth Dunbarová do Edinburghu postarat se o nemocného otce. Podvodník, který se v roli pečovatele usadil v domě, si po náhlé otcově smrti dělá nároky na dědictví a Ruth má rázem nebezpečného protivníka. Při pořádání pozůstalosti rodičů objevuje dávný deník a dopisy svého předka z 18. století. Jde o Thomase Erskina (1750–1823), skutečnou postavu britských dějin a prapředka samotné autorky. Románová hrdinka Ruth poznává nejen jeho barvitý životní příběh, ale i jeho nadpřirozenou schopnost vstupovat do dob minulých i budoucích a komunikovat s duchy zemřelých. Podobné schopnosti objeví Ruth také v sobě: pomalu pociťuje Thomasovu reálnou přítomnost, ale i přítomnost jeho dávných nepřátel… Naštěstí nemusí všemu čelit sama. V napínavém pátrání po kořenech vlastního rodu ji provázejí věrní přátelé a potkává i nečekanou lásku, krásnou jako divoká skotská příroda. Nový a čtenáři dlouho očekávaný román oblíbené autorky, v jejíchž knihách se prolíná historie s přítomností, nadpřirozeno se světem reálným.
Z Londýna, kde po rozvodu prodala dům a zanechala svého povolání profesorky angličtiny, přijíždí Ruth Dunbarová do Edinburghu postarat se o nemocného otce. Podvodník, který se v roli pečovatele usadil v domě, si po náhlé otcově smrti dělá nároky na … číst dále
Osobně v Praze:čtvrtek 9.7.
Přepravní společností:pátek 10.7.
PPL - MAX 30 kg: 99,00 Kč
PPL na Slovensko - MAX 30 kg: 299 Kč
Zásilkovna - MAX 10 kg: 49,00 Kč
Česká pošta - Balík Na poštu - MAX 20 kg: 79,00 Kč
Česká pošta - Balík Do balíkovny - MAX 20 kg: 69,00 Kč
Kód0451007
NakladatelstvíBrána
Počet stran552
EAN9788076175648
PN22.5.2020
Běžná cena s DPH 449 Kč
Ušetříte 90 Kč
359 Kč

Barbara Erskinová: Strom duchů

Tahle kniha je plná duchů, a to doslova. Jsou to opravdoví duchové, žádné smyšlené přízraky nebo snad „kostlivci ve skříni“, jak jsem si myslela, než jsem tu knihu začala číst. A to se musím přiznat, že není nic pro mne… duch, který zabije živého člověka? Já sice věřím na věci mezi nebem a zemí, že existuje něco, co řídí naše osudy, a že tam „někde“ je i napsáno, kolik budeme mít dětí nebo kdy umřeme, ale tohle je na mne moc. Tomu jsem uvěřit nemohla a hrozně mě to rušilo. Protože já zastávám názor, že příběh má být uvěřitelný. Ano, má to být fikce, ale uvěřitelná, tedy čtenář musí mít dojem, že se to mohlo stát. A ten já tady bohužel nemám. Ale protože se jen tak nevzdávám, statečně jsem přelouskala všech 550 stránek J

Další věc, která mě rušila, byla, že kniha je plná zla, touhy po pomstě, není toho tam tolik obsahově, ale strach ze zlého ducha i zlého člověka je tam všudypřítomný, jejich touha škodit mě úplně deptala, říkám si, proč chce někdo číst takové knihy? To nemají lidé dost zla ve vlastním životě? Dost strachu? Vlastně si říkám i to, jak může někdo psát takovou knihu a nezbláznit se strachy, já bych se bála jít i v noci na záchod. Prostě zjevně nejsem cílový čtenář a sáhla jsem při výběru totálně vedle.

Nicméně abych byla k autorce fér, musím říct, že příběh je napsaný dobře, docela i čtivě, i když si myslím, že méně je někdy více, takže by knize jen prospělo, kdyby byla malinko štíhlejší, ale nemůžu říct, že bych se u ní nudila, že by tam byly pasáže, které jsem přeskakovala, nebo tak něco. Ta část, která se odehrává v minulosti, je zasazená do konkrétní doby a vystupují v ní skutečné historické postavy, takže je třeba ocenit i práci, kterou si autorka dala s prostudováním všech potřebných pramenů, aby aspoň tahle část byla věrohodná.

Neřeknu vám nic o příběhu, protože mě za prvé nezaujal a za druhé mi nepřijde až tak důležitý, jde spíš o ty duchy, o celkovou náladu, kterou ta kniha má. A to se nedá popsat, to si musíte přečíst. A i když mne osobně to opravdu nezaujalo, nic mi ta kniha nedala, beru to jako svoji chybu, že jsem si špatně vybrala, a věřím, že své čtenáře si určitě najde. Čtenáře, kteří milují okultistickou literaturu, věří na prolínání světa živých a mrtvých a mají rádi light thrillery. Koneckonců je to světový bestseller a to má určitě svůj důvod!